Famke Robberechts: "Hoofd in de lucht, voetjes op de grond, dát is NINA Deluxe"

NINA bestaat 10 jaar. En dat vieren we zoals het hoort: in stijl. Vanaf vandaag, woensdag 13 september, ligt de eerste NINA Deluxe in de winkel. Een trendnummer met 172 glossy pagina's aan pure inspiratie, haarfijne fotografie en echte 'mensenreportages'. De dPAblog zat samen met Famke Robberechts, hoofdredactrice van de vrouwenmagazines én van dit eerste lifestyle collector's item.

Famke Robberechts (Algemeen Hoofdredacteur Vrouw & Gezondheid) tijdens de voorstelling van NINA Deluxe op de 'NINA Deluxe party' 

'NINA Deluxe'. Met zo'n naam kunnen de verwachtingen niet anders dan hoog liggen. Hoe zal deze eerste luxe-editie eruitzien?

FAMKE ROBBERECHTS: "Iedereen kent NINA als de gratis weekendbijlage van Het Laatste Nieuws. Week in week uit houdt NINA de vinger aan de pols van alles wat vrouwen bezighoudt en inspireert. NINA is uitgegroeid tot een echte referentie op het vlak van lifestyle. Meer nog: ze mag zichzelf intussen het grootste lifestylemagazine van Vlaanderen noemen. Daarom was het hoog tijd om NINA eens helemaal alleen in de spotlight te plaatsen, en niet als bijlage. Haar tiende verjaardag is natuurlijk hét uitgelezen moment voor zo'n luxespecial. NINA Deluxe heeft als doel te inspireren en te doen dromen. Tegelijk houden we er rekening mee dat niet elke vrouw gezegend is met het lichaam van Kate Moss of 's morgens tijd heeft voor een make-uproutine die uit 12 stappen bestaat. Hoofd in de lucht, voetjes op de grond. Dát is NINA Deluxe." 

NINA Deluxe is een echt collector's item voor op je salontafel.

Famke Robberechts

"Het is een dik nummer geworden op stevig en glossy papier, met een rechte rug en een dikke blinkende cover in duotoon. En de fotografie komt prachtig uit. Echt een collector's item voor op je salontafel. De cover met Matthias Schoenaerts geeft ons ook meteen een internationale look. We laten dit magazine twee maanden in de winkels liggen omdat we de houdbaarheid ervan willen benadrukken. Binnen twee maanden zal het nog even mooi op je salontafel liggen als vandaag. Het gaat over heel het najaar en heel de najaarscollectie. Ook in maart wil ik graag een luxespecial uitbrengen, over de voorjaarscollectie. Of we dit doen zal natuurlijk afhangen van het succes van deze eerste special."

Cover NINA Deluxe °1

Fall/Winter en Spring/Summer? 

"Inderdaad. Naarmate het seizoen evolueert zul je nieuwe dingen ontdekken in NINA Deluxe. Zoals hoe je die rode collectie, die je plots in álle etalages ziet, in je eigen kleerkast kunt integreren. Hetzelfde op vlak van interieur, deco en food: je kunt niet alles in één week lezen en uittesten." 

De artikelen gaan vooral over mode, interieur, deco en beauty? 

"Food is ook belangrijk. Belgen eten graag (lacht). Naast die voornaamste thema's, namelijk mode, beauty, interieur, deco en food, brengen we ook een aantal mooie verhalen, echte mensenreportages. Zo hebben we een reeks over wereldverbeteraars. Die komt erop neer dat je niet per se op een boot van Greenpeace hoeft te gaan zitten om je engagement te tonen. Vele kleine initiatieven van jou en mij maken een wereld van verschil."

Een heel inspirerend magazine, dus. 

"Voila. Er zit echt een hart in. Het gaat niet alleen over hoe we er goed kunnen uitzien, maar ook over hoe we ons voelen als mens." 

NINA Deluxe is ontstaan uit tien jaar ervaring in een markt die we met ons weekendmagazine echt geclaimd hebben.

Famke Robberechts

Mikken jullie hiermee op de typische NINA-lezeres? 

"We hopen dat onze trouwe fanclub enthousiast zal zijn over het magazine, al denk ik dat we onze doelgroep met NINA Deluxe wel wat kunnen uitbreiden. We gaan ook een publiek aanspreken dat graag Marie Claire of Elle leest."

En wat vinden adverteerders van deze eerste luxe-editie? 

"NINA Deluxe is heel enthousiast onthaald op de advertentiemarkt. Er is dan ook niets geforceerds aan: het magazine is ontstaan uit tien jaar ervaring in een markt die we met ons weekendmagazine echt geclaimd hebben. Nu stoppen we die ervaring in het luxueuze jasje dat een lifestylemagazine verdient. Het spreekt voor zich dat adverteerders veel interesse hebben. En net daarom zien we veel opportuniteiten voor volgende uitgaves." 
 

NINA Deluxe kost 4,95 € en ligt vanaf vandaag, 13 september, in beperkte oplage in de winkels voor de komende 2 maanden. 
 

Lees meer over:

Auteur: Hilke Charels

content & conversation manager

hilke.charels@persgroep.be

Reactie toevoegen