Campagne voeren met ons nieuwe CPM-model is kinderspel

Dé utopie van onze markt: complete digitale duidelijkheid. Vanaf 1 mei voegen we de daad bij het woord en zetten we de eerste stappen in de goede richting. Hoe? Met een eenvoudig CPM-model.

Waarom we juist ‘komaf’ maken met het oude tariefmodel? Het toont je de eindprijs maar niet per se die van de onderdelen. Ons advertentieaanbod zit nu anders in elkaar. 

Configureer je campagne

Vergelijk ons nieuwe CPM-model met het samenstellen van je wagen. Je vertrekt van een basismodel en van daaruit bouw je verder door opties te kiezen. Je weet dus exact waarvoor je betaalt. Dat betekent dat we de prijzen uitdrukken in euro’s en niet in add-onpercentages. Dit kan je opnieuw vergelijken met het kiezen van een auto. Met je budget zou je bijvoorbeeld een BMW 3 kunnen kopen, maar je vindt het vooral belangrijk om leren zetels te hebben. Die extra kost is even hoog bij de BMW 1 als bij de BMW 3. En dat is het principe van CPM. Je vertrekt van een basisproduct aan een basistarief. Hierdoor krijg je een duidelijker beeld van de waarde. 

Binnen het nieuwe model gebruiken we één formule, waarbij alles een vaste CPM-prijs heeft: basis CPM (display/video) + nieuwsmerk + platform + formaat + context + audience targeting + andere targeting = gekozen CPM.

Onze nieuwe online calculator kan je hier raadplegen.
 

CPM in een notendop

  • Duidelijk beeld van de waarde

Bij elke keuze staat een prijs in euro's. Zo weet je perfect hoe je aan de totaalprijs van je campagne komt.

  • Overzichtelijkheid

In één oogopslag heb je een overzicht van onze nieuwsmerken, de formaten, verschillende contextplaatsingen, audience targeting,…  Je kan een campagne dus op een heel overzichtelijke en gemakkelijke manier 'assembleren' rond je eigen behoefte.

  • Meer flexibiliteit op de homepage

De homepage is niet meer fixed (CPD). Alles verloopt nu op CPM-basis. Hierdoor wordt de flexibiliteit op homepages veel groter. Wil je nog steeds een 100% SOV op een dag HLN.be/homepage? Dat kan perfect. We maken dan een schatting van het verwachte aantal contacten op één volledige dag. Alle contacten worden exclusief aan jouw campagne toegewezen totdat deze is afgelopen. Is aanwezigheid op de homepage enkel nodig tijdens de voormiddag? Of wil je vooral nettobereik? Dat kan vanaf nu ook.  

  • 3AD is niet meer verplicht

Campagnes met enkel een leaderboard of enkel een half page zijn nu evengoed mogelijk. Dit zorgt opnieuw voor meer vrijheid en flexibiliteit. 
 

We drukken de prijzen uit in euro's en dus niet in add-onpercentages

Arnout Van Damme


Futureproof 

De kern van de zaak is dat je nu als merk vanuit je eigen specifieke configuratie vertrekt. Het CPM-model is ook futureproof: Door de snel veranderende vraag is dit model de meest logische keuze. Bovendien laat het ons toe om op een eenvoudige manier vernieuwingen of nieuwe mogelijkheden toe te voegen. Met CPM voorzien we dus meer flexibiliteit voor vragen op maat. Online zal je al heel specifieke campagnes kunnen samenstellen, wat niet wil zeggen dat het hierbij ophoudt. Als je nog meer op maat wil werken kan je contact opnemen met een van mijn collega's. Weet je niet goed bij wie je waarvoor terechtkan? Een verhelderende blogpost over onze advertisingstructuur vind je hier.

 

Auteur: Arnout Van Damme

Digital Product Manager

arnout.van.damme@persgroep.be

Reactie toevoegen