programmatic buying

Programmatic buying

Automated Trading

Het geautomatiseerd verhandelen van advertentieruimte wordt ook wel automated trading genoemd. Het doel is om de operationele efficiënte te verhogen, waste te minimaliseren en tot een eerlijke prijs te komen voor een advertentie-impressie. Concreet betekent dit dat uitgevers in staat worden gesteld hun online reclameruimte geautomatiseerd aan te bieden. Adverteerders zijn daarnaast in staat om geautomatiseerd in te kopen.

hoe werkt het?

Geautomatiseerd inkopen

Automated trading is het overkoepelende begrip, Programmatic Buying is de term die alleen de inkoopzijde bevat, het geautomatiseerd inkopen van digitale advertentieruimte. Dit inkoopproces loopt via Trading Desks. Zij weten exact welke bezoeker een  pagina bezoekt op welk domein en welke impressie daar beschikbaar is. Met een eigen algoritme berekent de Trading Desk vervolgens of deze impressies aantrekkelijk zijn om te kopen, en zo ja, tegen welk CPM tarief. Vervolgens wordt een bod geplaatst in de veiling.

Het proces

Programmatic Buying zorgt ervoor dat het netwerk van de Persgroep Advertising toegankelijker wordt voor meer adverteerders. Er zijn honderden Trading Desks actief in België die bieden met tienduizenden adverteerders. De winnende Trading Desk (met het hoogste bod) kan de gewenste uiting plaatsen op het netwerk van De Persgroep. Dit proces duurt minder dan 200 milliseconde per te veilen impressie. Om deel te nemen aan Programmatic Buying hanteren we deze voorwaarden.

Nog niet helemaal thuis in Programmatic Buying?

Geen nood. Ons e-book loodst je door de begrippen en beginselen binnen het digitale veilingswereldje. Ad Exchange, Trading Desk of Demand Side Platform zijn begrippen die dan geen geheim meer voor je vormen.

Programmatic buying

open market place

De inventory van HLN.be, DeMorgen.be, 7sur7.be, HLN.be/nina, GoedGevoel.be, Tweakers.be, Humo.be, HLN.be/Story en Spotify is beschikbaar via Rubicon Project, ons Sell Side Platform. Dit platform biedt onze online inventory aan in zowel een open market place als in private market places. De open market place is een open veiling, voor iedere adverteerder beschikbaar. Binnen deze open market place kunt u enkel Run of Network inkopen.

Programmatic buying

private market places

Naast de standaard open market place biedt de Persgroep Advertising ook diverse advertentiemogelijkheden aan via private market places. Ofwel, targetingmogelijkheden die op maat op uw wensen afgestemd kunnen worden. Hiermee kunt u uw campagne nog effectiever maken en geniet u specifieke voordelen die een private market place met zich meebrengt.

Content targeting

De advertentie wordt bijvoorbeeld getoond op op kanalen met financiële content.

Behavioural targeting

De advertentie wordt bijvoorbeeld getoond aan een persoon met interesse in geldzaken op eender welk kanaal binnen ons netwerk.

Deal ID

Private market places bieden u targetingmogelijkheden zoals grote formaten, prioriteit, sticky formaten en targeting op datasegmenten. Om te kunnen targetten op een van deze private market places dient u in het bezit te zijn van een Deal ID. Wilt u deze aanvragen? Stuur dan een mail naar programmatic@persgroep.be.

Programmatic buying

Automatisch de beste impressie

Second Bid is de trading desk van de Persgroep Advertising en biedt een oplossing voor adverteerders die niet zelfstandig geautomatiseerd inkopen of niet samenwerken met een agency- of onafhankelijke trading desk. Onze Trading Desk zorgt ervoor dat u met minimale inzet het maximale uit een campagne kan halen.

Maak kennis met Second Bid

De juiste boodschap, op het juiste moment

Programmatic buying zorgt ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste consument belandt. Second Bid koopt op basis van algoritmes heel gericht in. Deze algoritmes analyseren het online gedrag van consumenten aan de hand van cookies en bepalen zo of surfers al dan niet tot de juiste doelgroep behoren voor een bepaalde advertentiecampagne.

Voordelen van Second Bid

  • Altijd de aantrekkelijkste impressie voor de eerlijkste prijs
  • Automatische campagne optimalisatie
  • Transparante rapportering
  • Premium formaten
  • Multi-device inzetbaar
  • Een oplossing voor elke campagnedoelstelling
  • Veilige omgeving

Reach Pack Desktop

Plaatsing Run of Network
Formaat Leaderboard of Halfpage of IMU of Medium Rectangle
Impressies 1.250.000
Periode min. 2 weken
CPM €5

*HLN.be/7SUR7.be, DeMorgen.be, World of Women, Humo.be, goestingmagazine.be, Tweakers.net

Tarief: € 6.250

 

Branding Pack Desktop

Plaatsing Run of Network* - above the fold
Formaat Big Leaderboard of Billboard of Halfpage
Impressies 1.000.000
Periode min. 2 weken
CPM €8

*HLN.be/7SUR7.be, DeMorgen.be, World of Women, Humo.be, goestingmagazine.be, Tweakers.net

Tarief: € 8.000

 

Reach Pack Mobile

Plaatsing Run of Network*
Formaat Mobile Leaderboard of Medium Rectangle
Impressies 1.250.000
Periode min. 2 weken
CPM €5

*HLN.be/7SUR7.be, DeMorgen.be, Humo.be, Tweakers.net

Tarief: € 6.250

 

Reach Pack Mobile + Desktop

Plaatsing Run of Network*
Formaat Leaderboard of Halfpage of IMU of Medium Rectangle
Impressies 1.250.000
Periode min. 2 weken
CPM €4

*HLN.be/7SUR7.be, DeMorgen.be, Humo.be, Tweakers.net

Tarief: € 5.000

 

Reserveren en aanleveren