Een EK voetbal schreeuwt om Top Topicals

De verwachtingen voor de Rode Duivels liggen enorm hoog. Iedereen gaat ervan uit dat onze nationale elf een grote kans maakt om geschiedenis te schrijven. Ben jij klaar om daaraan mee te schrijven? Met een perfecte Top Topical surf je mee op de Duivelgekte. Ik bundelde een aantal inspirerende voorbeelden uit het buitenland.

Calvé pindkaas: wie is er niet groot mee geworden?

In Nederland groeit iedereen op met pindakaas. Calvé speelde daar handig op in door een jonge Robin Van Persie af te beelden.

Calvé Top Topical

De advertentie is een allusie op dit fenomenaal voetbalfragment van twee jaar geleden.

Rexona: Mogen we zowel links als rechts versterking voorstellen

Rexona voelde heel goed aan dat Dick Advocaat niet bepaald de meest populaire bondscoach was van Nederland tijdens het EK 2000 in België en Nederland. Deze gewaagde advertentie viel dan ook enorm in de smaak bij onze Noorderburen.

Rexona Top Topical

Sure: Some cans leave white marks

In hetzelfde thema en minstens even grappig is de Top Topical van het deodorantmerk Sure. In 2014 werden de witte spuitbussen voor scheidsrechters geïntroduceerd om tegenstanders bij vrije trappen op de juiste afstand te houden.

Top Topical Sure

Should’ve gone to Specsavers

Bij brillenwinkel Specsavers speelden ze dan weer perfect in op het bijtmoment van Luis Suarez tijdens het WK 2014. Indien hij een bril had gedragen, beet hij in een lekkere cannelloni, niet in de speler Chiellini.

Laatste rondje voor Mexico

Terug naar onze Noorderburen. Zo toont Marvelis dat je niet per se voetbal in beeld moet brengen om in te spelen op een EK of WK voetbal. Nadat de Nederlanders Mexico naar huis had gestuurd, verscheen deze spot on advertentie in verschillende media:

Top Topical Marvelis

Helemaal afgedroogd

Ook Samsung had het WK goed voorbereid in Nederland om droogkasten in de kijker te zetten. Deze Top Topical toont de kracht van goeie copy:

Top Topical Samsung

Elke dag een Spanjaard horen janken?

De autosector liet zich niet onbetuigd tijdens het afgelopen WK in Brazilië. Seat kwam met de strafste advertentie:

Top Topical Seat

Vanavond gaan alle ballen erin

Ikea voorspelde dan weer dat Nederland veel zou scoren.

Alles voor een gevarieerde WK barbecue

Bij Jumbo beseften ze als geen ander dat voetbal en barbecue een perfecte combinatie vormen:

Een fan ben je voor het leven

In België is Jupiler een merk dat ook altijd goed aanvoelt hoe het moet communiceren tijdens belangrijke voetbalmomenten. Deze advertentie verscheen na de uitschakeling tegen Argentinië.

Ik hoop dat we de komende zomer ook in onze media grappige of pakkende Top Topicals zullen terug vinden.

Auteur: Tom Van Doorslaer

Reactie toevoegen